کایزن یا بهبود مستمر پنجمین گامی است که درهزینه یابی برمبنای هدف بر می دارند و برعملیات کنترل های لازم اعمال می شود تا باز هم هزینه ها کاهش یابند .
مقصود از کایزن جست وجوی دائمی برای یافتن راه های جدید جهت کاهش دادن هزینه های فرایند تولید یک محصول که دارای طرح وکارکرد مشخص است .
هزینه یابی بر مبنای هدف و کایزن دو روش مکمل یکدیگر هستند و برای کاهش دادن مستمر هزینه ها و افزایش ارزش محصولات )از دیدگاه مشتری( مورد استفاده قرار می گیرند. کایزن روند کاهش بهای تمام شده محصولی است که هم اکنون تولید می شود . کایزن یک شیوة مدیریتی ژاپنی است که براساس دیدگاههای دکتر دبلیو . ای . دمینگ و دکتر جی.ام.جوران اساتید رشتة مدیریت در آمریکا شکل گرفته است و بعدها توسط ژاپنی ها کلید قدرت رقابت آنها گردید .
جهت دانلود این فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .
درباره این سایت